g

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc odio purus, tempus non condimentum eget, vestibulum.

Inbound marketing

Hva er inbound marketing?

Inbound marketing er å markedsføre bedriften gjennom blogg, e-bøker, SEO, sosiale medier og annet innhold for å tiltrekke kunder gjennom de ulike stegene i kjøpstrakten.»
Wikipedia

Inbound Marketing

fokuserer på å tiltrekke seg kunder gjennom relevant og nyttig innhold og verdiskaping i alle ledd i kundens kjøpsreise. Med Inbound Marketing finner potensielle kunder deg gjennom kanaler som blogger, søkemotorer og sosiale medier.

I dag er det kjøperne som bestemmer. Vi har tilgang til informasjon og verktøy som gjør det mulig for oss å unngå bedrifter som driver med avbrytende markedsføring. Nå søker vi heller informasjon på våre egne premisser.

Bygge tillit
I motsetning til utgående markedsføring trenger ikke innkommende markedsføring å kjempe for potensiell kundes oppmerksomhet. Ved å skape innhold som er utformet for å håndtere problemene og behovene til dine ideelle kunder, tiltrekker du kvalifiserte potensielle kunder og bygger tillit og troverdighet for bedriften din.

Tiltrekke
Du vil ikke bare at noen kommer til nettstedet ditt. Du vil ha folk som mest sannsynlig vil bli til leads, og til slutt, gode kunder.
Hvordan får du dem? Du tiltrekker flere av de riktige kundene med relevant innhold til rett tid – når de leter etter det.

Blogging
Inbound Marketing starter med innhold. En blogg er den enkleste måten å tiltrekke nye besøkende til nettstedet ditt. For å bli funnet av de rette potensielle kundene, må du opprette innhold som snakker til dem og svarer på spørsmålene sine.

Innholdsstrategi
Kundene dine starter kjøpsprosessen på nett, vanligvis ved å søke for å finne noe de har spørsmål om. Så, du må sørge for at du vises når og hvor de søker. For å gjøre det, øker din tilstedeværelse med verktøy som hjelper deg med å definere og implementere innholdsstrategien din.

Sosiale medier
Vellykkede Inbound Marketing handler om bemerkelsesverdig innhold – og sosiale medier gir deg mulighet til å dele den verdifulle informasjonen, engasjere seg med dine potensielle kunder og sette et menneskelig ansikt på merkevaren din. Og nå kundene på de plattformene de ideelle kjøperne bruker tiden sin, f.eks: Facebook.

Ta kontakt

Om du trenger hjelp med inbound marketing ta kontakt med oss!